صابون ضد جوش

فواید صابون ضدجوش

صابون ضد جوش

فواید صابون ضدجوش

بایگانی

پیشنهادهایی برای جلوگیری از تب و بدن درد و …

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰ ق.ظ

پیشنهادهایی برای جلوگیری از تب و بدن درد و …

بدن درد,بیماری بدن درد,بدن درد در بارداری,علائم بدن درد,درمان بدن درد,درمان بدن درد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان بدن درد,بدن درد را چگونه درمان کنیم,بدن درد در کودکان,بدن درد در بزرگسالان,بدن درد در نوزادان,بدن درد در بهار,بدن درد در تابستان,بدن درد در پاییز,بدن درد در زمستان,آشنایی با بدن درد,همه چیز در مورد بدن درد,بدن درد واگیردار است,بدن درد و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان بدن درد

پیشنهادهایی برای جلوگیری از تب و بدن درد و ...

پیشنهادهایی برای جلوگیری از تب و بدن درد و عطسه و سرفه

به گزارش بی اس ام اس : هوا سرد شده و بالاخره حتی آنهایی که در مقابل پوشیدن لباس‌های گرم مقاومت می‌کردند، به این نتیجه رسیده‌اند که بینی و صورت‌شان را با شال گرم و خوب بپوشانند و روزی چند تا لیمو شیرین بخورند مبادا دچار سرماخوردگی شوند. سرماخوردگی هم از آن بیماری‌های موذی است که ناگهان سراغ آدم می‌آید و چند روزی همه کارها را تعطیل می‌کند. یادتان نرود که بهترین راه برای در امان ماندن از سرما خوردگی، رعایت نکته‌های بهداشتی است که نسل سومی‌ها خیلی از اوقات به خاطر کم‌حوصلگی و بی‌دقتی آنها را فراموش می‌کنند. حرف بزرگ‌ترها را هم گوش کنید و چیزهای مقوی بخورید. امیدواریم با پیروی از این نکته‌های ساده، زمستان را به سلامت بگذرانید.

دستان‌تان را خوب بشویید: بیشتر ویروس‌ها و میکروب‌ها در اثر تماس مستقیم پخش می‌شوند. اگر ترشحات مخاطی بیمار اتفاقی روی لیوان آب، کنترل تلویزیون، تلفن، یا هر وسیله دیگری افتاده باشد و شما به همان وسایل دست بزنید، ویروس‌ها به دستتان منتقل می‌شوند. این عوامل بیماری‌زا ممکن است ساعت‌ها و حتی هفته‌ها روی دست شما زنده بمانند. پس سعی کنید مرتب دستان خود را بشویید. حتی اگر جایی برای دست شستن نداشتید، دست‌های خود را حداقل یک دقیقه محکم به هم بمالید تا در اثر حرارت ناشی از اصطکاک، ویرو‌س‌ها از بین بروند. ژل‌های پاک‌کننده دست هم می‌توانند این اثر را داشته باشند.

جلوی سرفه یا عطسه خود را با دست خالی نگیرید: از زمان بچگی به ما گفته شده که موقع سرفه یا عطسه جلوی دهان خود را بگیریم. برای این کار از دستمال کاغذی استفاده کنید و بلافاصله آن دستمال را دور بیندازید. اگر احساس کردید عطسه یا سرفه شما بزودی خواهد آمد و دستمال ندارید، صورت خود را در جهتی که کسی نباشد قرار دهید و در هوا عطسه کنید.

مایعات زیاد بنوشید: آب بدن را می‌شوید. از یک طرف تمام سموم را از بدن خارج می‌کند و از طرف دیگر محیط سالم‌تری برای فعالیت سلول‌های بدن از جمله سلول‌های ایمنی فراهم می‌کند. یک انسان بالغ به‌ طور طبیعی در طول روز به 8 لیوان مایع نیاز دارد. در ادامه برایتان پیشنهادهایی در مورد مایعات داریم که حتما بخوانید.

حمام گرم را فراموش نکنید: با هفته‌ای 2 بار حمام گرم، می‌توان احتمال سرماخوردگی را به نصف کاهش داد. ورود بخار داغ به مجاری تنفسی در حمام، باعث نابودی ویروس‌ها در این مجاری می‌شود و احتمال بروز سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

در هوای تازه نفس بکشید: ورود هوای تازه به مجاری تنفسی، بخصوص در فصل سرما، اهمیت زیادی دارد. بخاری، شومینه و سیستم‌های هواساز گرم، باعث خشکی هوا می‌شوند و دستگاه تنفسی آماده ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود. از طرف دیگر، در هوای سرد تراکم جمعیت در فضاهای بسته بیشتر می‌شود که گردش ویروس‌ها در هوای اتاق را افزایش می‌دهد. با تعویض هوای اتاق یا خروج از اتاق احتمال ورود ویروس‌ها به دستگاه تنفسی کمتر می‌شود. استفاده از بخور برای رفع گرفتگی بینی موثر است. برای این کار، 10 دقیقه سر را بر روی بخارات یک ظرف آب در حال جوشیدن بگیرید. بهتر است دستمال یا حوله‌ای را روی سر بگذارید و این عمل را 3 بار در روز تکرار کنید. می‌توان مقداری روغن منتول یا اوکالیپتوس به آب در حال تبخیر اضافه کنید تا عمل تنفس را تسهیل کند.

ورزش کنید: با ورزش ضربان قلب افزایش می‌یابد و خون بیشتری داخل رگ‌ها پمپ می‌شود. سرعت تنفس هم بیشتر می‌شود و اکسیژن خون افزایش می‌یابد. به این ترتیب، سلول‌های ایمنی از بین برنده ویروس‌ها هم بیشتر می‌شوند.

سیگار نکشید: سیگاری‌ها شدیدتر سرما می‌خورند. دود سیگار سیستم ایمنی را مختل و مخاط تنفسی را خشک می‌کند و بدن مستعد ابتلا به ویروس می‌شود. سیگاری‌ها خیلی هم دیر بهبود پیدا می‌کنند که علت آن ضعف سیستم ایمنی است. یک نخ سیگار می‌تواند دستگاه تنفسی را به مدت 30 تا 40 دقیقه بی‌دفاع کند.

استراحت کنید: استراحت و آرامش فکری و بدنی باعث ترشح ماده‌ای به نام اینترلوکین در جریان خون می‌شود. این ماده یکی از مهم‌ترین عوامل محافظتی بدن در مقابل ویروس‌هاست. در فصل سرما سعی کنید حداقل 30 دقیقه در روز به آرامش کامل برسید.

پاهایتان را گرم نگه دارید: با گرم نگه داشتن پاها، روال طبیعی گردش خون در بدن، بهتر حفظ می‌شود و سیستم ایمنی بدن بهتر کار خواهد کرد. فراموش نکنید که با آغاز فصل سرما، بدن نیز باید به این تغییر عادت کند و خود را با شرایط آب‌ و هوایی پاییز و زمستان تطبیق دهد. بنابراین از هوای سرد وحشت نکنید.

جاهای شلوغ نروید: از تردد در مکان‌های بسته و پرجمعیت خودداری کنید. بعلاوه، یادتان باشد که کمی پیاده‌روی بسیار مفیدتر از تردد با وسایل نقیله عمومی است. اما اگر مجبورید مسیرهای طولانی را با وسایل نقلیه عمومی طی کنید، حتما چندین بار در روز دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.

پیشنهادهایی برای جلوگیری از تب و بدن درد و ...

چی بخوریم وقتی سرما خوردیم؟

ـ‌ویتامین C: پرتقال، گریپ فروت، انواع توت، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی، سیب‌زمینی و سبزیجات برگ سبز از قبیل انواع کلم.

ویتامین B: غلات سبوس‌دار و حبوبات و منابع غذایی خوب یکی از ویتامین‌های گروه B به نام پانتوتنیک اسید هستند.

آهن و آلیسین: سیر

امگا 3: ماهی قباد، قزل‌آلا، ساردین و ماهی‌های روغنی، تخم‌کتان، دانه کدو حلوایی و روغن شاه دانه

امگا 6: دانه کنجد، تخمه کدو حلوایی و آفتابگردان

ویتامین A: جگر، انواع ماهی از جمله قزل‌آلا، قباد و شاه ماهی، کره و تخم‌مرغ، هویج، انبه، سیب زمینی، زردآلو، کدو حلوایی و سبزیجات سبز تیره

پروتئین: ماهی، مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، لبنیات، حبوبات، مغزها، دانه‌ها و غلات سبوس‌دار

ویتامین B6 و پانتوتنیک اسید: گوشت، شیر، غلات و حبوبات

اسید فولیک: غلات صبحانه (برشتوک)، نان و عصاره مخمر، چغندر، لوبیا چشم بلبلی و انواع کلم

منبع:jamejamonline.ir

پیشنهادهایی برای جلوگیری از تب و بدن درد و …

  • احد کاظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی