صابون ضد جوش

فواید صابون ضدجوش

صابون ضد جوش

فواید صابون ضدجوش

بایگانی

آشنایی با فواید و خواص دانه انگور

سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴ ق.ظ

آشنایی با فواید و خواص دانه انگور

خواص دانه انگور,فواید دانه انگور,دانه انگور درمانی,خاصیت دانه انگور,خواص دانه انگور درمانی,خواص دانه انگور برای پوست,خواص دانه انگور برای مو,خواص دانه انگور برای جوانی,خواص دانه انگور برای بارداری,خواص خوردن دانه انگور,فواید دانه انگور خام,فواید دانه انگور پخته

آشنایی با فواید و خواص دانه انگور

به گزارش بی اس ام اس : بررسی کلی دانه انگور و آشنایی با خواص دارویی و ترکیبات شیمیایی و نحوه مصرف و…..  

Vitis vinifera هم چنین معروف به Vitis coignetiae دانه های میوه انگور، که زمانی پس از آب گیری میوه دور ریخته می شدند، در حال حاضر منبع تهیه مکمل های غذایی هستند. انگور، نخستین بار حوالی دریاچه خزر کشت می شد و مصرف آن به شکل غذا و نوشیدنی در سراسر کشورهای مدیترانه قبل از نگارش انجیل رواج یافت. یونانیان باستان معتقد بودند انگور دارای فواید فوق العاده ای برای سلامتی است.تاکنون بیش ترین تحقیق درباره دانه انگور، در فرانسه به چاپ رسیده، با این حال دانه انگور همیشه در وهله دوم تجویز می شد. شرکت های تولیدی پس از نایاب شدن پوست بادام زمینی به مصرف دانه انگور پناه بردند. بخش اعظم عصاره دانه انگور که در آمریکا به فروش می رسد تولید یک شرکت ایتالیایی به نام ایندنا است.

مواد موثر

روغنی که از دانه انگور استخراج می شود حاوی تعدادی از اسیدهای چرب ضروری و مقدار قابل توجهی ترکیبات ویتامین ‌E است. یک از جالب ترین مواد تشکیل دهنده دانه انگور را پلی فنل ها (کاتکین) تشکیل می دهند. این تاننی که پروسیانیدین، لکو آنتو سیانین، پیکنو ژنول یا الیگو مریک پرو آنتوسیا نیدین(OPC) نیز خوانده می شوند جزو آنتی اکسیدان های قوی بشمار می روند. عصاره های تجارتی تهیه شده از دانه انگور حاوی فلاونوییدند و پوست و دانه انگور نیز حاوی ترکیبی به نام مهار کننده 5- نوکلئوتیداز است که به تازگی کشف شده است.

موارد مصرف

از روغن دانه انگور می توان در آشپزی و تهیه غذاها استفاده کرد. این روغن طعم نامطلوبی ندارد و تنها در حرارت بالا بخار می شود. به علاوه، از نظر اسید چرب امگا-6 نیز غنی است.

در اروپا از عصاره دانه انگور برای کمک به بهبود گردش خون استفاده می کنند.

این ماده از اکسیده شدن چربی های خون جلوگیری کرده، مانع از تجزیه پروتئین های موجود در ساختمان رگ ها توسط آنزیم ها می گردد. در آزمایش بر روی حیوانات، عصاره دانه انگور موجب کاهش نفوذ پذیری مویرگ ها شد و ممکن است بر انسان نیز اثرات مشابهی داشته باشد. مویرگ ها در اثر ابتلا به مرض قند یا دیگر بیماری ها شکننده می شوند. در چهار تحقیق کوچک، عصاره دانه انگور بیش از دارونما گردش خون را بهبود بخشید و در نتیجه بیماران درد، تورم، گرفتگی شبانه عضلات، بی حسی و سوزش کم تری احساس می کردند. هم چنین مطالعات نشان می دهند عصاره دانه انگور ممکن است زوال لکه زرد را کاهش داده، قوه بینایی را که در اثر کار با کامپیوتر و تشعشع ضعیف می شود تقویت کند و نزدیک بینی را کاهش دهد. هر چند به انجام تحقیقات بیش تری در این زمینه نیاز است، اما نتایج فعلی امیدوار کننده است.

پلی فنل موجود در دانه انگور در لوله آزمایش مانع از رشد استرپتوکوک موتانس، باکتری عامل فساد دندان، می شود. این ماده هم چنین مانع از تبدیل ساکارز(قند معمولی) به گلوکان می گردد و شاید به همین دو دلیل دانه انگور در حفظ سلامت دندان موثر باشد. یکی دیگر از فواید بالقوه دانه انگور خاصیت ضدالتهابی آن است.

مقدار مصرف

معمولاً مقدار مصرف دانه انگور، برای حفظ سلامت عمومی،بین 50 تا 100 میلی گرم در روز است. برای اهداف درمانی، مصرف روزانه 150 تا 300 میلی گرم از آن پیشنهاد می شود.

موارد احتیاط

در مورد مصرف این گیاه به مورد احتیاطی خاصی اشاره نشده است.

عوارض جانبی

مطالعات روی حیوانات نشان می دهند برخی از پلی فنل های موجود در دانه انگور برای کبد سمی هستند. به نظر می رسد سایر ترکیبات آن حافظ سلامت کبد موش ها باشند و از بروز آسیب های کبدی ناشی از مصرف تتراکلرید کربن جلوگیری کنند. اطلاعات کافی در خصوص این تاثیرات بر انسان در دست نیست.

تداخل های احتمالی

مقدار تانن موجود در دانه انگور نسبتاً زیاد است. بنا بر این بهتر است از مصرف هم زمان آن با آهن مکمل، اگر چه تا کنون گزارشی دال بر تداخل این دو اعلام نشده، خودداری نمایید.

منبع:exsirplant.mihanblog.com

آشنایی با فواید و خواص دانه انگور

  • احد کاظمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی