چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم در سایت جسارت

زنجبیل تازه ,زنجبیل تازه برای لاغری,زنجبیل تازه برای سرماخوردگی,زنجبیل تازه در غذا,زنجبیل تازه در بارداری,زنجبیل تازه یا خشک,زنجبیل تازه نگهداری,زنجبیل تازه غذا,زنجبیل تازه و لاغری,زنجبیل تازه در چه فصلی است,خواص زنجبیل تازه برای لاغری,زنجبیل تازه در لاغری

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

زنجبیل تازه , زنجبیل تازه برای لاغری , زنجبیل تازه برای سرماخوردگی , زنجبیل تازه در غذا

در این مطلب از سایت جسارت به چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

به خاطر اینکه زنجبیل حاوی ژینژرول (جینجرول) است. این ترکیب روی مخاط معده تأثیر می‌گذارد. برای همین زنجبیل باعث پیشگیری و یا رفع حالت تهوع و استفراغ می‌شود. افرادی که دچار ماشین گرفتگی می‌شوند، خانم‌های باردار، افرادی که عمل جراحی داشته‌اند و افرادی که مشغول شیمی درمانی هستند می‌توانند از زنجبیل برای کاهش مشکلاتشان استفاده کنند.

زنجبیل تازه

زنجبیل گیاهی است سرشار از خواص فوق‌العاده. زادگاه آن آسیای جنوب شرقی است. ریشه‌ی زنجبیل تازه را می‌توانید در طول سال تهیه و استفاده کنید. مغز یا همان گوشت ریزوم زنجبیل زرد، سفید یا قرمز رنگ است. این گیاه عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد که به سلامتی‌تان خدمت زیادی می‌کند. در واقع سال‌ها در طب سنتی از ریزوم زنجبیل به عنوان دارو و برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده شده است.  آیا نیازی به کندن پوست زنجبیل وجود دارد؟ نه واقعاً، ولی ممکن است برای زیباتر کردن غذای خود بخواهید این کار را انجام بدهید. من دوست دارم پوست زنجبیل را با لبه یک قاشق جدا کنم. پوست زنجبیل تازه آن‌قدر نازک است که شما اصلاً نیازی به جدا کردن آن ندارید.

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

زنجبیل تازه , زنجبیل تازه برای لاغری , زنجبیل تازه برای سرماخوردگی , زنجبیل تازه در غذا

آیا زنجبیل ضدسرطان است؟  بله زنجبیل می‌تواند با سرطان مقابله کند. می‌پرسید چرا و چگونه؟ به خاطر اینکه حاوی ژینژرول است. این ترکیب یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود و سلول‌ها را از گزند رادیکال‌های آزادی که باعث پیشرفت سرطان می‌شوند حفظ می‌کند. محققان آمریکایی روی 20 موش آزمایشگاهی مبتلا به سرطان آزمایش‌هایی انجام داده و مشاهده کردند بعد از 49 روز استفاده از ژینژرول، تومورهای این موش‌ها به طور چشمگیری کوچک‌تر می‌شود. روش استفاده : می‌توانید روزانه 3 مرتبه از کپسول‌های زنجبیل که حاوی 250 میلی گرم تا 1 گرم پودر زنجبیل هستند استفاده کنید.

زنجبیل تازه برای لاغری

زنجبیل‌های کهنه‌تر، نظیر آن‌هایی که معمولاً در بقالی‌ها پیدا می‌کنید، پوست محکم‌تری شبیه کاغذ دارند که شاید بخواهید آن را جدا کنید. اگر زنجبیل را برای مدتی آویزان کنید یک مقدار چروک می‌خورد که به‌راحتی پوست آن با قاشق جدا نمی‌شود. شما برای پوست کندن آن به یک چاقوی میوه‌خوری نیاز خواهید داشت. یک تکه ریشه زنجبیل را محکم در یک دست و قسمت گودی قاشق را محکم در دست دیگر نگه‌دارید. (دقت داشته باشید که شما می‌توانید یک تکه زنجبیل را جدا کرده و فقط پوست آن قسمت را جدا کنید) لبه یک قاشق را روی پوست زنجبیل بکشید تا پوست آن را جدا کنید. کار پوست کندن زنجبیل را تا آنجا که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید ادامه دهید. (زنجبیل اگر با پوست نگه‌داری شود، مدت بیشتری تازه خواهد ماند.

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

زنجبیل تازه , زنجبیل تازه برای لاغری , زنجبیل تازه برای سرماخوردگی , زنجبیل تازه در غذا

اگر دچار یبوست هستید زنجبیل را امتحان کنید  افشره‌ی خوراکی زنجبیل حاوی خواص ملینی است که می‌تواند به رفع یبوست کمک کند.  روش استفاده  دو قطره از افشره‌ی خوراکی زنجبیل را روی شکمتان چکانده و دایره‌وار در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید و یا اینکه یک قطره از این افشره را در یک قاشق روغن زیتون چکانده و قبل از غذا ببلعید.  توجه داشته باشید که افشره‌ی خوراکی زنجبیل برای زنان باردار و شیرده مورد منع مصرف دارد.

زنجبیل تازه برای سرماخوردگی

رنده کردن زنجبیل : راحت‌ترین راه رنده کردن زنجبیل این است که یک تکه از آن را در پلاستیک پیچیده و در فریزر قرار دهید و زمانی که به زنجبیل رنده شده نیاز داشتید آن را از فریزر خارج کنید و پوست آن قسمتی را که می‌خواهید بتراشید (درصورتی‌که می‌خواهید، این کار واقعاً لازم نیست) و با رنده ریز زنجبیل را رنده کنید. همان‌گونه که در موقع قطعه‌قطعه کردن زنجبیل انجام دادیم، آن را به‌صورت عرضی و از سرتاسر بافت رشته‌ای رنده کنید.

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

زنجبیل تازه , زنجبیل تازه برای لاغری , زنجبیل تازه برای سرماخوردگی , زنجبیل تازه در غذا

زنجبیل باعث هضم بهتر غذا می‌شوند  زنجبیل باعث هضم بهتر و سریع غذا می‌شود. ترکیبات موجود در زنجبیل با اثر گذاشتن روی مخاط معده و روده باعث بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود. نتایج پژوهش‌های محققان هندی نیز نشان می‌دهد که این ادویه باعث تحریک ترشح آنزیم‌های مختلفی می‌شود که هضم غذا را راحت‌تر می‌کنند. روش مصرف : می‌توانید از زنجبیل تازه استفاده کنید و یا از پودر و دم کرده‌ی زنجبیل بهره ببرید. سعی کنید در تهیه‌ی غذاهایتان از زنجبیل استفاده کنید. اگر از طعم آن خوشتان نمی‌آید از کپسول‌های موجود در بازار استفاده کنید. می‌توانید 0.5 تا 1 گرم زنجبیل خشک را با 150 تا 250 میلی لیتر آب دم کرده و بعد از غذا میل کنید.

زنجبیل تازه در غذا

برای نگهداری این گیاه میتونیم اون رو به صورت خشک یا فریز کرده در بیاریم. فریز کردن زنجبیل برای فریز کردن زنجبیل و بهره بردن از اون در فصولی که در دسترس نیست، زنجبیل تازه رو داخل کیسه ی نایلکس بگذارید و بعد از خالی کردن هوای کیسه اون رو گره بزنید و در فریزر نگهداری کنین. به این ترتیب زنجبیل چند ماه تازه میمونه و میتونین هر بار هنگام مصرف یک تکه از اون رو ببرین ،پوست بگیرین و رنده کنین.  با این روش میتونین زنجفیل تازه برای تهیه چایی زنجبیل هم همیشه داشته باشین.

چگونه از زنجبیل تازه در غذا استفاده و چگونه نگهداری و خشک کنیم

زنجبیل تازه , زنجبیل تازه برای لاغری , زنجبیل تازه برای سرماخوردگی , زنجبیل تازه در غذا

زنجبیل برای مقابله با دیابت  نتایج پژوهش‌هایی که در سال 2006 روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند با دیابت مقابله کند. محققان دریافتند که با گنجاندن عصاره‌ی زنجبیل در رژیم غذایی موش‌های دیابتی می‌توان میزان گلوکز و تری گلیسیرید خون آن‌ها را پایین آورد. محققان همچنان در حال بررسی خواص زنجبیل برای مقابله با دیابت در انسان هستند. روش مصرف : هر روز مقداری زنجبیل را به غذاهای خود اضافه کنید. ظرف مخصوص زنجبیل را دم دستت تان قرار دهید تا در تهیه‌ی غذاها از آن استفاده کنید.

زنجبیل تازه در بارداری

خشک کردن زنجبیل : روش دیگر نگهداری زنجبیل خشک کردن اون و تهیه پودر زنجبیل هست. پودر زنجبیل کاربرد فراوانی داره و در بسیاری از دستورات اشپزی و شیرینی پزی و… پودر زنجبیل به کار برده میشه.  برای تهیه ی این پودر پر خاصیت و معطر ابتدا زنجبیل رو پوست میگیرم و اون رو حلقه میکنم.هر چه حلقه هاتون نازک تر باشه زنجبیل تون زودتر خشک میشه.ورقه های زنجبیل رو داخل سینی بزرگی پهن کنین و در آفتاب قرار بدین.برای من زنجبیل هام یک روزه خشک شدن.بستگی به شرایط اب و هوایی هر منطقه متغیر هست.دقت کنین خیلی نباید خشک و چوبی بشه.  میتونین مقداری از زنجفیل های خشک شده رو به همین صورت نگهداری کنین و برای تهیه ی چایی زنجبیل استفاده کنین.(به جای ورقه های زنجبیل تازه)زنجبیل های خشک شده رو اسیاب کنین و در ظرف دردار و جای خشک نگهداری کنین. اگر به مقدار زیاد زنجفیل رو پودر میکنین بهتره میزان مصرفی رو در ظرف در دار و داخل کابینت بذارین و مابقی اون رو بسته بندی کرده و در فریزر نگهداری کنین تا عطر و تازگیش حفظ بشه.

زنجبیل تازه