مضرات و خواص آلو زرد برای پوست و مو و زیبایی

خواص الو زرد برای پوست,فواید زرد آلو برای پوست,خواص ماسک زرد الو برای پوست,خواص روغن زرد آلو برای پوست,خواص زرد آلو پوست,خواص زرد الو بر پوست,زرد الو برای پوست,خواص زرد آلو برای پوست,زرد آلو و پوست,زرد آلو پوست,فواید زردالو برای پوست,تاثیر زردآلو بر پوست,خواص ماسک زردآلو برای پوست,خواص روغن هسته زردالو برای پوست,خواص روغن هسته زردآلو برای پوست و مو

مضرات و خواص آلو زرد برای پوست و مو و زیبایی

خواص آلو زرد برای پوست , آلو زرد و پوست , آلو زرد برای پوست صورت

 قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

آلو یک میوه‌ی تک هسته‌ای از خانواده‌ی هلو و زرد‌آلو است. بیش از هزاران گونه‌ی متفاوت از این میوه در دنیا وجود دارد که از نظر رنگ، شکل و اندازه تنوع زیادی دارند. معروف‌ترین این گونه‌ها نوع ژاپنی است که برخی انواع آن به رنگ زرد و پرآب بوده و برخی دیگر درصد آب کمتری داشته و قرمز متمایل به ارغوانی هستند. اندازه‌ی آلو در سراسر جهان از ۶-۳ سانتی‌متر متفاوت است. طعم آن از ترش تا شیرین متغیر بوده و به رنگ‌هــای زرد، سبـز، قـرمـز و ارغوانـی موجـود اسـت.

خواص آلو زرد برای پوست

نارنج ، خواص نارنج , نارنج و لاغری , لاغری و دیابت , خواص آب نارنج

خواص و فواید بی نظیر آلو زرد آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف این میوه ها افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند.معمولا این میوه با پوست مصرف می شود،این دست میوه ها به علت آنکه پوست آنها کنده نمی‌شود ؛عامل دل درد در کودکان محسوب می شود، بنابراین تا حد ممکن از مصرف این میوه ها با پوست خودداری کنید.آلو دارای انواع مختلفی است شامل;آلوهای زرد، سیاه، سرخ، آلوچه، آلوی ترش جنگلی، آلوچه و آلوچه گوجه که تقریبا دارای خواص مشابهی هستند ولی آلو زرد یا طلایی دارای ارزش دارویی بیشتری است.آلو یک میوه‌ی تک هسته‌ای از خانواده‌ی هلو و زرد‌آلو است. بیش از هزاران گونه‌ی متفاوت از این میوه در دنیا وجود دارد که از نظر رنگ، شکل و اندازه تنوع زیادی دارند. معروف‌ترین این گونه‌ها نوع ژاپنی است که برخی انواع آن به رنگ زرد و پرآب بوده و برخی دیگر درصد آب کمتری داشته و قرمز متمایل به ارغوانی هستند. اندازه‌ی آلو در سراسر جهان از ۶-۳ سانتی‌متر متفاوت است. طعم آن از ترش تا شیرین متغیر بوده و به رنگ‌هــای زرد، سبـز، قـرمـز و ارغوانـی موجـود اسـت. آلـو از خـانـواده ROSACEAE اسـت.

نارنج و لاغری

آلو زرد

قهوه سبز را چگونه بخوریم

آلو زرد حاوی ویتامین های آ – ب – ب 2 – ب 6 – پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم , فسفر , منیزیم , آهن , فلوئور , منگنز و گوگرد و دیابت می باشد .

2- آلو زرد به علت داشتن مواد معدنی مفید , عدم تعادل یون های خون را از بین می برد و مواد لازم را در دسترس سلولهای بدن و به ویژه سلولهای عصبی قرار می دهد این عناصر مفید در فعالیت سلولهای عصبی و از میان بردن تحریک آنها نقش بسزائی دارند به عبارت ساده تر می توانند هیجان های عصبی را به راحتی فرو بنشانند و در واقع یک دارو آرامبخش برای تحریکات عصبی محسوب می شوند .

مضرات و خواص آلو زرد برای پوست

3- توصیه شده است که در فصل گرما همه مردم بخصوص افرادی که از ناراحت های عصبی رنج می برند با خوردن این میوه بسیار مفید خود را معالجه کنند

4- برای دفع سموم بدن , تعادل فشار خون و زیادی چربی خون توصیه می شود هر روز پیش از خوردن صبحانه آلو زرد میل کنند .

آلو بخارا در بارداری

آلو زرد , خواص آلو زرد , آلو زرد و دیابت , آلو زرد و بارداری , کالری آلو زرد

 آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

آلوزرد حاوی ویتامین های آ- ب – ب۲- ب ۶ پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد میباشد. مصرف آلو با جلوگیری از افزایش فشارخون، کنترل قندخون و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان، بیماری‌های گوارشی و کاهش چربی مورد استفاده در شیرینی‌پزی نقش بسزایی در سلامت انسان دارد.

خواص آلو زرد برای پوست و مو

نام علمی آنPRUNSSALICINA , PRUNUS DOMESTICA و نام متداول آن آلو است. این گیاه بومی اروپا و آسیا محسوب می‌شود و اولین بار در قرن ۱۹، گونه‌‌های متفاوت آن توسط مهاجرین از آسیا و اروپا به آمریکای شمالی برده شد. براساس شواهد موجود، در زمان باستان مردم آسیای میانه آلو را خشک کرده و مصرف می‌کردند.

مضرات و خواص آلو زرد برای پوست و مو و زیبایی

آلو سیاه , آلو سیاه خشک , آلو سیاه و دیابت , آلو سیاه در بارداری , خواص آلو سیاه

خواص آلو زرد برای پوست , آلو زرد و پوست , آلو زرد برای پوست صورت

آلو سیاه در بارداری

آلو یکی از منابع خوب آنتی اکسیدان‌ها است. این میوه حاوی مقادیر مناسبی از ترکیبات فنلی و بتاکاروتن می‌باشد که با اثر آنتی اکسیدانی خود رادیکال‌های آزاد اکسیژن را خنثی می‌کند. رادیکال‌‌های آزاد اکسیژن اثرات مخربی را در بدن اعمال می‌کنند، زیرا این رادیکال های آزاد با اکسیداسیون چربی‌ها در بدن سبب می‌شوند که چربی همواره در رگ‌ها رسوب کرده و گرفتگی عروق پیش آید. این فرآیندها جزء عوامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی- عروقی است. یکی دیگر از مضرات رادیکال‌های آزاد اکسیژن تخریب DNA است. چنانچه DNA آسیب ببیند احتمال تولید سلول‌های سرطانی در بدن به شدت افزایش می‌یابد. یکی دیگر از مضرات رادیکال‌های آزاد، افزایش احتمال بروز استئوآرتریت می‌باشد که منشا پیدایش بیماری‌هایی نظیر آرتریت روماتوئید است. سالیانه هزاران نفر بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان در جهان می‌میرند و درصد زیادی از هزینه‌های بخش بهداشت و درمان صرف این گونه بیماری‌ها می‌شود. با توجه به تاثیر آلو در پیشگیری از این بیماری‌ها مصرف این میوه می‌تواند در سلامت انسان بسیار موثر باشد.

 کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

آلو اکثراً به‌صورت تازه مصرف می‌شود؛ اما می‌توان آن را به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه کرد یا به‌صورت کمپوت و مربا مصرف کرد. نوع خشک این میوه، در جای خشک و خنک یا در یخچال به‌ مدت ۶ ماه قابل نگهداری است.

خواص آلو زرد برای پوست و زیبایی

لیلا آذربایجانی عضو انجمن تغذیه ایران و متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به آلوزرد یکی دیگر از میوه‌های تابستانی، گفت: این میوه تابستانی علاوه بر آب فراوانی که دارد از پتاسیم فراوانی نیز تشکیل یافته و سرشار آنتی اکسیدان است. وی در مورد خواص آنتی اکسیدان‌ها، گفت: آنتی اکسیدان موجود در این میوه تابستانی بهترین راه مقابله با رادیکال‌های آزاد بوده و موجب پاکسازی آنها از خون انسان می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه آب و فیبر بسیار زیاد این میوه نیز از مهمترین خصوصیات آن است، خاطرنشان کرد: در تابستان به علت تعریق فراوان و از دست دادن آب؛ بدن بیشتر از قبل به مایعات نیاز دارد که این میوه نیز مانند دیگر میوه‌های تابستانی گزینه مناسبی است.

کندر در بارداری

وی با اشاره به اینکه افراد سیگاری بیشتر از دیگران به این دست میوه ها نیاز دارند، تصریح کرد: آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف این میوه ها افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند. آذربایجانی با بیان اینکه توصیه می‌شود افرادی که بیشتر ازدیگران در معرض نورشدید آفتاب قرار دارند حتما از این میوه استفاده کنند، ادامه داد:

مواد معدنی فراوان موجود در آلوزرد تعادل یونی خون را از بین برده و مواد غذایی لازم را در اختیار سلول‌های بدن به ویژه سلول‌های عصبی قرار می‌دهد و عامل مهمی در کاهش بیماری های اعصاب است. وی با تاکید بر گرفتن پوست آلوزرد قبل از مصرف آن، گفت:

کندر چیست

مضرات و خواص آلو زرد برای پوست و مو و زیبایی

خواص آلو زرد برای پوست , آلو زرد و پوست , آلو زرد برای پوست صورت

ترب سیاه برای سنگ کلیه

آلو یکی از منابع غنی پتاسیم است. تحقیقات انجام گرفته در سال‌های اخیر تأثیر پتاسیم را در کاهش فشار خون نشان داده‌اند. با توجه به این که آلو حاوی سدیم کمی می‌باشد، مصرف متعادل آن در کنترل فشارخون موثر است.

 ترب سیاه ، خواص ترب سیاه , ترب سیاه و عسل , ترب سیاه و فشار خون

مصرف این دست میوه ها به علت آنکه پوست آنها کنده نمی‌شود عاملی دخیل در دل درد به ویژه در کودکان است، بنابراین تا حد ممکن از مصرف این میوه ها با پوست خودداری کنید. این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: به علت اینکه بیشتر این میوه ها آلوده به انواع سموم هستند، حتی نمی‌توان با شستشوی آنها مطمئن شد که این میوه ها تمیز هستند در نتیجه مصرف آلوزرد و دیگر میوه های شبیه آن عامل مهمی در انتقال عفونت ویروسی به کودکان هستند.

 

 قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف گیاه کاکوتی , گیاه کاکوتی چیست , گیاه کاکوتی کوهی , گیاه کاکوتی و خواص آن

چند خواص دیگر از آلو زرد برای پوست

آش آلوی زرد برای درمان اختلال حواس و دیابت مفید می باشد.

شربت آلوی زرد برای مبتلایان به منژیت مفید است.

ضماد آلوی زرد به همراه سرکه برای رفع کهیر مفید می باشد.

آلوی زرد ملین ، صفرابر، مسکن عطش ، دافع بلغم و تب بر است.

 جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش

مضرات و خواص آلو زرد برای پوست و مو و زیبایی

خواص آلو زرد برای پوست , آلو زرد و پوست , آلو زرد برای پوست صورت

جوانه ماش و لاغری

یکی از شناخته شده‌ترین خواص آلو، پیش‌گیری از یبوست است. این اثر نیز به واسطه‌ی وجود فیبر است

مصرف این میوه برای اشخاصی که مبتلا به انگل معده، جوش های تازه و مترشح، گلودرد، ورم کلیه، سنگ کلیه، کم خونی، یبوست، خشکی معده، نقرس، اسید اوریک، چربی خون، تصلب شرائین، سرطان، جوش سیاه، اوره ، خارش پوست، سردرد، ترک لب و دهان و بدبوئی آن، آرتروز، تلخی دهان، ناراحتی های عصبی و کبدی، چسبندگی پلاکتهای خون ، استسقاء و مسمومیت می باشند مفید است.

به افرادی که بیشتر کارهای فکری می کنند و یا در زیر نور آفتاب کار میکنند توصیه شده است که از این میوه بیشتر استفاده کنند.

خواص آلو زرد برای پوست