همه چیز در مورد خواص دارویی گیاه “گل گندم”

گل گندم,گل گندمی,گیاه گل گندم,گیاه گل گندمی,گیاه گل گندم,خواص گیاه گل گندم,گیاه دارویی گل گندم,عکس گیاه گل گندم,داروی گیاهی گل گندم,گیاهان آپارتمانی گل گندمی,خواص دارویی گیاه گل گندم,نام علمی گیاه گل گندم,تکثیر گیاه گل گندمی,گیاه شناسی گل گندمی,خانواده گیاه گل گندم,گیاه آپارتمانی گل گندم,تصویر گیاه گل گندم,خواص گیاهی گل گندم,خواص داروی گیاهی گل گندم,خواص گیاه دارویی گل گندم,گیاهان دارویی گل گندم,گیاه درمانی اعجاز گل گندم

  گل گندم , گل گندمی , گیاه گل گندم , خواص گیاه دارویی گل گندم, عکس گیاه گل گندم

گل گندم چیست

گل گندم از گیاهان دارویی یک یا دوساله‌است که دارای ساقه منشعب و به ارتفاع ۲۵ تا ۸۰ سانتیمتر است. ساقه این گیاه سبز مایل به سفید است، گل‌های این گیاه اغلب آبی پر رنگ هستند. بیشتر در مزارع گندم و غلات می‌روید و به همین علت به گل گندم معروف است.

خواص درمانی گل گندم

  1. گل گندم ادار آور است.
  2. گل گندم برای سرما خوردگی ورفع سرفه و بیماری های سینه بسیار مفید است.

گل گندم , گل گندمی , گیاه گل گندم , خواص گیاه دارویی گل گندم, عکس گیاه گل گندم

محل رویش گل گندم

محل رویش گل گندم در آسیا و اروپا می‌باشد و همچنین در نواحی شمالی ایران، منطقه البرز، اطراف تهران، بلوچستان، خراسان، کرمانشاه می‌روید.در آذربایجان هم در هر زمین بایری میتوان دید.

ترکیبات شیمیایی گل گندم

گل‌های گل گندم دارای لیزاب، مواد مومی و تانن می‌باشد. همچنین در این گیاه مقداری پتاس، اسید فسفریک و منگنز وجود دارد.

گل گندم , گل گندمی , گیاه گل گندم , خواص گیاه دارویی گل گندم, عکس گیاه گل گندم

طرز استفاده گیاه گل گندم

جوشانده گل گندم برای ماساژ صورت و درمان جوش ها و کک ها نیز مفید است. می توانید برگ ها و گل های گل گندم را بجوشانید هنگامی که در حال جوشیدن است حوله ای را روی سر خود بیندازید و صورت خود را بالای ظرفی که گل گندم می جوشد به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید بعد از آن صورتتان را با آب سرد بشویید متوجه می شوید که پوست صورتتان تغییر کرده است.

گل گندم